23 August 2007

Sziget Fesztival

Salut, eu sînt Alex, tipu’ cu calculatoarele, cel care trece neobservat dacă-şi face treaba bine. Şi şi-o face. Anul ăsta am fost din nou la Sziget, a 4a oară la rînd, şi dacă s-ar putea mi-aş face abonament economy pack pe 10 ani. Sziget e un fel de frate mai mare (cel mai mare din cartier) al Peninsulei, la care-a fost Georgiana acum o lună. Se ţine pe-o insulă din Budapesta care se numeşte Obudai, şi anul ăsta a fost la a 15a ediţie.

Partea naşpa a fost că a plouat vreo 5 zile & nopţi. Şi că nu mai existau sticle mai mari de jumătate de litru pe insulă, adică trebuia să dai 1 euro pentru fiecare sticluţă cu apă. Partea bună e c-a fost din nou, la fel cum îl ţineam minte. Home, sweet home.

Chemical Brothers au avut nişte proiecţii marfă, în rest mă aşteptam la mai mult show (nu-i mai văzusem în concert). M-a mai tras prietena pe la Gentleman, unul care cîntă reggae, şi pe la Gogol Bordello, gipsy punk zic ei. Am trecut şi pe la Hammerworld pentru vreo 2 formaţii de metale grele şi foarte grele care mi-au plăcut în copilărie.

În rest, prin cluburi. Meduza e clubul la care nu poţi să mergi făcîndu-ţi griji că n-ai masă rezervată, pentru că nu există mese. Acolo pun digei mai underground, care nu-ncap la Party Arena. Minimal-electro-funk-progressive-house, chestii de-astea.

La Mokka Cuka (cred că se citeşte Ţuca) lumea e mai mult pe breaks şi dnb, şi-am auzit într-o seară şi noisecore. Muzica merge din ziua 0 pînă în ziua 8 (festivalul durează 7 zile, numerotate 1-7). Pe 16 august la ora 14:00 s-au oprit platanele şi dependenţii de bas de pe ringul de dans au început să fluiere pînă s-au învîrtit din nou. Asta deşi festivalul se terminase oficial de mult şi restul scenelor plecau în alte părţi, făcute bucăţi în camioane.

Pe la Party Arena au pus, printre alţii, Plump DJs, Goldie şi Booka Shade (ăştia-mi plac mie). În rest, au mai cîntat Faithless, NIN, Pink, Within Temptation, Tool şi-nc-o grămadă de care nu-mi amintesc. E super ieftin faţă de ce se întîmplă pe la noi, angajaţii de la protecţie şi pază chiar cu asta se ocupă şi nimeni nu se uită dubios la tine dacă eşti mai vesel decît prevede legea. În timpul zilei, dacă te plictiseşti, poţi să te plimbi prin Budapesta (5 lei vaporul de pe insulă pînă-n centru la Palatul Parlamentului). Concluzia: un fesztival k lumea se scrie neapărat cu sz :-) La anul ne vedem acolo dacă nu ne-am văzut anul ăsta, nu???

3 comments:

Fac Ce Vreau! said...

super tare...tot zic ca o sa ajng si eu dar....

Anonymous said...

eu zic sa nu mai zici si sa ajungi o data. si daca ne ia alex mergem si noi la anul. am zis

all that rain said...

Alex, sa-ti fie de bine si la anu' cred ca-ti fac cu mana din autobuz si pe acolo daca am sa fiu pusa pe plimbare ca anul asta. ti pup