09 August 2007

Despre Festivalul Peninsula…



Daca tot m-a dat de gol Ioana ca am fost la Peninsula atunci, o sa va povestesc si voua cum am ajuns eu acolo…nu aveam prea multe cunostinte despre acest fest. Dar, datorita « talentului meu artistic«, am fost invitata sa pictez din cap pana in picioare cei peste 60 000 de peninsulari veniti acolo pentru distractie… toate bune si frumoase si, de ce nu, palpitante, de la drumul interminabil cu trenul Bucuresti-Tg. Mures (am facut 11 ore si era accelerat !!! despre aceasta calatorie o sa va povestesc in alt episod) , pana la frumosii unguri care imi cereau pe limba lor sa-i pictez (dumnezeu stie ce anume vroiau, ca nu vorbeau nici romana dar nici strop de engleza).
Am aflat apoi ca acest festival are o istorie de 5 ani si ca aceasta editie va fi cea mai grozava !!! si ca acest eveniment de la Târgu Mureş este fratele mai mic al Festivalului Insula de la Budapesta... iar eu eram prezenta!!! ma dusesem sa lucrez si cand colo upss... eram la un super festival!!! 
Puteai sa asculti orice gen de muzica, de la dj romani (Adrian Eftimie, Dj Andi, Godjira, Vali Barbulescu) pana la cei internationali, formatii romanesti gen : Iris, Altar, Vama, Directia 5, Hara, Parazitii... insa nu muzica m-a atras cel mai mult ci acea libertate pe care ti-o dadeau oamenii de acolo, adica peninsularii, ca asa erau botezati. simteai ca poti sa faci orice, poti sa mananci tot felul de specialitati(am mancat ciorba de fasole si gulas in paine), sa te imprietenesti cu toata lumea sau sa-ti ciulesti urechea la limba lor...
Pentru a se mentine curatenia, organizatorii au pus la cale actiunea "Hamsterul Verde", sub sloganul "Ocroteste-ti mediul inconjurator şi fa-ti un favor!", si, astfel, fiecare peninsular aduna ca un hamster flacoanele si paharele din plastic, pentru ca era rasplatit cu mancare, bautura, sau articole de imbracaminte in functie de cati m de pahare aducea si, credeti-ma, chiar avea efect acest lucru…la inceput nu intelegeam de ce mi se lua paharul de bere in care aveam pensulele bagate , dar am inteles apoi cat de valoros era :P !!
Ce am mai facut acolo? Pai m-am catarat in varful unui imenssss copac, pe o scarita de lemn (e atat de groaznic, de nu va puteti imagina...) si asta pentru a-mi da drumul in rapel peste Mures…si a ma intoarce cu un caiac-canoe la mal…dar a meritat cu varf si indesat sacrificiul meu, a fost genial, ca, dupa atata pictat, simteam si eu nevoia de adrenalina si, cum costa doar 7ron, am zis, de ce nu?Asta era foarte fain, ca seara erai incantat de muzica preferata,iar ziua te puteai racori intr-o baie de spuma sau puteai sa faci bungee–jumping...
Cred ca v-am povestit destule cat sa vreti ca la anul sa organizam o iesire in grup si sa mergem sa vedem ce ne va mai pregati Peninsula...

3 comments:

Anonymous said...

imi pare rau ca nu am ajuns si eu la festival,dar eram la Sighisoara,ma gandeam ca o sa fie mai misto,dar din ce zici tu aici,cred ca anul viitor o sa fiu pe la Mures..:)

Anonymous said...

peninsula: muzica, distractie, bere, oameni noi, oameni vechi, momente de neuitat langa artistii preferati si multe altele, ce mai? o experienta care nu trebuie ratata NICICUM!
daca nu le stii limba nu-i nimic: te simti ca in strainatate :))
merita sa mergi la peninsula doar si pentru o noapte, merita sa mergi la peninsula si doar ca sa vezi marea de oameni care se simte bine, nimeni nu are treaba cu nimeni, te simti liber si eliberat, te deconectezi la maxim, nimeni nu te catalogheaza.
dupa ce pleci iti pare rau ca nu te poti intoarce acolo decat dupa un an.
vreau!
vio
ps: acum primesc poze? :D

all that rain said...

eu faceam caiac pe mare si ma aruncam in valuri... dar ai dreptate, asta nu e sport extrem ;)) Tb mers si la Peninsula...

Gabi