27 March 2008

Filmele saptamanii: Va curge sange si Cantecele de dragoste


Asta este, nu ma pot abtine saptamana asta, trebuie sa mai recomand inca doua filme la, deja, filmele saptamanii (ca nu mai merge cu unul singur, e oferta bogata). Dar am sa ma mai limitez la vara, cd vom cauta degeaba un film decent pe la cinema-urile in oras si vom gasi doar actiune si alte mizerii.
Dar sa ma intorc la cele doua filme.
Primul, There will be blood sau Va curge sange tot ruleaza prin oras de ceva vreme, s-a facut tam-tam pe seama lui cum ca e o lectie de cinematografie si ca Daniel Day si ca violenta si ca ce frumos. Dar eu nu aveam de gand sa il vad, pentru ca, dupa cum bine zicea un prieten snob al meu, "eu nu ma uit la filme cu tarani". Pe deasupra, subiectul nu ma atingea in nici un fel. Dimpotriva. Dar, fortata de imprejurari (a se citi prieteni insistenti si reducerea de miercuri Orange film) am mers si am vazut. Si mi-a placut cum mai rar mi-a placut un film in ultima vreme. E un film frumos, nu neaparat bun. E corect si simplu si nu solicita foarte mult implicarea emotionala a spectatorului. Adica, la filmul asta, esti mai mult spectator ca niciodata: nu plangi, nu suferi, ci doar asisti din off la poveste de pe ecran. Ceea ce nu e neaparat de bine. Dar filmul nu se complica inutil nici o secunda, e foarte bine jucat (si nu sunt fan Daniel Day), scenele sunt lungi si intense, iar muzica...ei bine muzica puncteaza foarte bine tensiunile din film si nu m-as fi putut gandi la o alegere mai buna. Pana la urma, pentru ca nu vreau sa descriu in vreun fel povestea filmului, cred ca este, totusi, vorba despre alegeri atunci cd vorbim despre o atare productie. Alegeri corecte: casting, muzica, cinematografie...ce sa mai, tot. Deci trebuie sa mergeti sa il vedeti. E musai.

Cat despre Les Chansons d'amour, povestea sta cu totul altfel. E un film franuzesc...cel mai frantuzesc film, un soi de musical daca te gandesti ca mai toti actorii canta si danseaza pe strada la un anumit moment, un film romantic daca iei in considerare toate amorurile mai mult sau mai putin fericite care se leaga in film, un film in care toata lumea fumeaza (atat de mult si atat de pasionat incat si prietenul nefumator care m-a insotit simtea nevoia acuta a unei tigari) si se culca cu toata lumea pe principiul fete cu fete cu baieti cu baieti cu fete cu baieti. Si, ca sa nu uit de unde am plecat, e un film frumos si care te face sa te simti bine, sa iesi de la cinema cantand si dansand, sa cumperi flori si sa te plimbi toata noaptea. Asa ca trebuie sa va luati perechea sau prietenii disponibili si sa mergeti sa vedeti filmul. Acum ruleaza la Studio, saptamanile viitoare vedeti voi pe unde il mai prindeti.

1 comment:

Mikidos said...

Am iubit "Cantecele de iubire". Asa un film trist si frumos in acelasi timp, genul ala de iubire..Foarte bun:)