19 May 2008

Noaptea muzeelor: Cel mai frumos muzeu

foto: cimec.ro

Nu am vazut niciodata Bucurestiul atat de plin noaptea asa cum a fost sambata. Probabil ca toata lumea din oras a dat o raita pe la muzee, ca sa ia un soi de mostra de cultura gratuita. Asta pentru ca de vazut cu adevarat ceva era mai greu. Ne-am inceput plimbarica la muzeul de geologie, unde aglomeratia era insuportabila, am continuat cu MTR (la fel), si apoi cu muzeul militar. Pe care am de gand sa il vad neaparat inca o data, in liniste.
Iar apoi, printr-o fericita intamplare, am ajuns la Muzeul Colectiilor de Arta, pe care il proclam- fara nici un fel de problema- cel mai frumos muzeu din Bucuresti. Cladirea (cu ceva istorie, din cate am inteles), se afla pe Calea Victoriei la numarul 111 (la intersectia cu Grivitei), si adaposteste mai multe colectii de tablouri, sculpuri si decoratiuni dintr-o perioada mai fericita a artei romanesti. Pe langa valoarea artistica a exponatelor - marturisesc ca am suspinat un pic in fata unor tablouri de Tonitza si Petrascu- muzeul in sine arata minunat, aerisit, proaspat renovat, ce mai, un muzeu care poate concura cu altele mai celebre si mult mai populare.
Ce sa zic? E musai sa faceti o vizita acolo, daca nu chiar mai multe. Enjoy!

No comments: