05 April 2008

Cum s-a vazut summitul din afara

Astazi este prima zi de dupa summit. Strazile sunt in sfarsit pustii si nu mai urla nimeni la tine sa nu arati cu degetul sau sa golesti continutul rucsacului/posetei. In schimb, ziarele sunt pline de stiri, reportaje, povestiri, citate din discursuri.
Si din toate astea, nu stiu cate ne intereseaza. A fost o saptamana in care s-a petrecut un lucru de "importanta istorica" la Bucuresti. Cum am simtit noi asta? Pai cam asa: ne-am urcat in autobuzele cu care circulam in mod normal si am aflat cu surprindere ca si-au schimbat traseul cand am aterizat, la a 5-a statie, pe pamant necunoscut. Nu am putut sa bem o bere/un coktail la nici un bar din centru. La TV toata lumea a comentat indelung dupa ce a privit si mai indelung orice detaliu, gest, cuvant etc. Orasul, ce e drept, a aratat ceva mai ok, mai spalat, ca atunci cand vin musafiri si o gazda lenesa arunca toate gunoaiele sub covor. Mai putin zonele prin care nu se presupunea ca vor ajunge distinsii invitati.
Si tot asa. Ceea ce voiam sa spun, de fapt, e ca dupa toata mascarada asta am ramas cu un gust amar, ca a trecut istoria pe langa noi si nu am apucat-o de picior sa o intrebam incotro merge pentru ca ne-am gandit prea mult la strazi blocate, semnale bruiate si politisti fff importanti. Si e pacat.

No comments: